Sunday 23 December 2012

keputihan

simptom keputihan


Apabila disebut sahaja keputihan, kebanyakan orang perempuan memang tahu apa bendanya. Penyakit keputihan ni adalah penyakit normal yang dihidapi oleh orang perempuan. Tapiiiii apabila kuantiti keputihan yang keluar terlalu banyak, maka di situlah timbulnya masalah yang mana menyebabkan bau yang tidak menyenangkan. Malah boleh sebabkan jangkitan penyakit lain seperti gatal yang amat sangat.

Keputihan ini sebenarnya adalah protein yang dikeluarkan dari dinding kemaluan perempuan akibat dari memakan kubis ini. Protein keputihan ini amat digemari oleh kulat dan bakteria. Keputihan yang keluar melalui kemaluan yang begitu tersorok dan sangat lembap memudahkan kulat dan bakteria tumbuh di situ yang seterusnya menyebabkan kegatalan yang serius. Bertambah serius lahhh gatalnya bile makan udang, ketam, sotong atau kerang kot?

Masalah keputihan yang serius juga sebenarnya boleh mengundang satu lagi masalah yang lebih rumit iaitu MIGRAIN di bahagian tertentu kepala. Masalah keputihan peringkat serius ini juge mengakibatkan kemaluan jadi amat tidak selesa dan seakan-akan berdenyut. Ibarat kalau badan demam atau gigi sakit, kepala pun sakit kan.

EMMA LABISIA PUMILIA - Mampu membantu mengatasi masalah keputihan. Kandungan manjakani, kacip fatimah, nenas batu dan rempah ratus mampu menghilangkan keputihan yang melanda.


Cara: 2 biji pagi dan 2 biji malam selepas makan.


No comments:

Post a Comment