Sunday 23 December 2012

MEMBESAR DAN MENEGANGKAN PAYUDARA


PENYEBAB PAYUDARA KENDUR DAN MENGECIL

Pada Usia tertentu, payudara seorang perempuan akan mengendur. Hal itu wajar kerana kelenjar susu mengecil, sehingga ada ruang kosong dalam kulit payudara. Kekenduran itu juga boleh diakibatkan perubahan tubuh yang drastik, sehingga lemak dalam payudara berkurang. Sementara keadaan itu tidak disertai mengecilnya kulit payudara.

Bra merupakan penyebab terbanyak yang membuat payudara tidak indah. Sayangnya, tidak banyak perempuan yang menyedarinya. Mereka tidak tahu, seperti apa Bra yang terbaik untuk menyokong keindahan payudara.

Berikut beberapa faktor penyebab turun dan kendurnya payudara selain hal-hal tadi.

1. Melahirkan dan menyusui anak. Ukuran payudara semakin berkembang seiring dengan usia kehamilan. Membesarnya payudara membuat kelenjarnya bertambah. Akibatnya, tarikan ke bawah semakin kuat.

2. Terlalu besar . Mirip dengan kes ibu menyusui. Kelenjar payudara mempengaruhi tarikan graviti. Semakin besar massa, semakin besar juga daya gravitinya, apalagi kalau payudara selalu bergoncang, khususnya pada para atlet.

3. Tidak ada penyokong. Membiasakan diri tanpa Bra akan menyebabkan kendur, apalagi bila ukuran payudara tergolong besar.

4. Kebiasaan buruk. Tidur miring boleh membuat payudara kendur. Ini boleh dijelaskan dengan teori graviti bumi. Pada tidur miring, payudara tidak ada yang menyokong sama sekali, kecuali oleh Bra. Berbeza dengan tidur terlentang, kerana payudara disokong oleh tubuh.

5. Penyakit. Penyakit seperti TBC (tuberkulosis) atau kanser boleh mengakibatkan payudara menjadi kecil, kendur, atau turun. Ini karena virus dan sel ganas yang merosak organ tubuh.

6. Kurang gizi. Walau mengambil makanan bergizi lebih berguna untuk mengencangkan kulit, faktor ini sangat penting. Penyakit seperti TBC atau kanser boleh muncul akibat kurang gizi. Makanan seperti kubis, kacang , tempe, susu , dan bawang putih sangat bagus untuk mencegah kanser payudara.

7. Perlakuan kasar. Setiap inci dari tubuh kita harus diperlakukan secara halus, apalagi payudara. Perlakuan kasar seperti meramas-ramas terlalu kuat, sangat menentukan keindahan payudara. Juga bila kita menggunakan Bra yang membuat payudara tertekan, tersepit, dan lain-lain.

8. Kesalahan memakai Bra. Bra terlalu kecil, terlalu ketat, atau dibuat dengan bahan tidak bagus, boleh 
menyebabkan payudara tidak sihat. Akibatnya, payudara menjadi kendur dan turun.

PENYELESAIAN

EMMA WOMEN HEALTHY RM50

payudara kendur disebabkan oleh proses melahirkan dan penyusuan bayi. Sememangnya masalah itu tidak mampu dielakkan bagi ibu- ibu diluar. Di EMMA BEAUTY mampu mengembalikan keanjalan dan membesarkan payudara anda seperti anak dara kembali. Cuma amalkan EMMA WOMEN HEALTHY 2 biji pagi dan 2 biji malam selepas makan setiap hari insyaallah mampu mengembalikan payudara yang anjal dan montok.

hubungi 0149659831 utk keterangan lanjut






No comments:

Post a Comment